[필수] 현지인들이 매일 쓰는 영어!31~40 :: [ LIKE ] 84like

  1. That’s what you get! (자업자득이에요)
  2. It’s your fault. (당신 탓이에요)
  3. I told you so! (내가 말했잖아요 / 그럴 줄 알았어요)
  4. I really blew it this time. (이번에 제대로 망쳤네요)
  5. Epic fail! (폭망)
  6. I heard you were quitting. (그만둔다면서요)
  7. It looks like you’re finally getting the hang of it. (이제 손에 익었나 봐요)
  8. Everyone’s jumping on the bandwagon. (모두 다 그 유행을 타네요)
  9. Looks like you’re off the wagon, huh? (작심삼일이었나 봐요, 그죠?)
  10. I quit cold turkey. (단번에 끊었어요)

 

+ Recent posts